JIHOČESKÝ PODNIKATEL

JIHOČESKÝ PODNIKATEL

Služby:
tvorba vizuálu a šablony pro pravidelný magazín Jihočeské hospodářské komory, příprava některých inzercí
Klient:
Jihočeská hospodářská komora
Spolupráce:
2018–

Magazín pro jihočeské podnikatele a firmy

Jihočeský podnikatel je čtvrtletník o formátu A4 vydávaný pod hlavičkou Jihočeské hospodářské komory, navazuje na dřívější periodikum “Zpravodaj JHK”. Magazín je určen všem registrovaným subjektům a je distribuován v tištěné i elektronické formě. Cílem magazínu Jihočeský podnikatel je hájit zájmy podnikatelů, přinášet informace z oblasti podnikatelského dění a přispívat ke zlepšení podnikatelského prostředí v Česku.

 

Rok 2018: s klientem jsme definovali jeho potřeby a očekávání

Na přelomu roku 2017/18 komora procházela postupným vizuálním rebrandingem a zpravodaj dostal nový název. Tehdy jsem se setkal s redakčním týmem JHK. Předchozí vzhled magazínu klientovi nevyhovoval z několika důvodů:

  • magazín nebyl vizuálně příliš atraktivní;
  • nevýrazná titulní strana;
  • složitá příprava článků z hlediska formy i rozsahu;
  • příliš roztříštěný systém inzercí (chyběly definované varianty, sazbu redakce přizpůsobovala atypickým rozměrům přispěvatelů, což by mělo být obráceně);
  • špatná práce s typografií (nevyhovující písmo, rozvržení bloků apod.).

 

Vytvořili jsme šablonu a systém s jasnými pravidly

Klientovi jsem dodal zbrusu novou šablonu formou editovatelného souboru. V něm byly definovány všechny stěžejní a pravidelné rubriky, které si mohl redakční tým sám plnit vlastním obsahem. Aby práce na budoucích číslech byla plynulejší a efektivnější, stanovili jsme následující:

  • jasná struktura magazínu, pořadí a rozsah rubrik (titulní strana, úvodník, obsah, rozhovor, pilotní článek, anketa, poradna, přehled událostí, seznam nových členů JHK a další)
  • přesně definovaný rozsah znaků pro každý článek a blok (jejich dodržení je nutnou podmínkou pro každého přispěvatele)
  • vizuálně zajímavější a přehlednější šablona, změna písma
  • nabídka přesně stanovených rozměrů pro inzerci, které mají v magazínu své místo.

 

Dle reakce klienta se nový systém osvědčil a významně zjednodušil proces přípravy každého dalšího čísla. Do dalších vydání jsem připravil několik dílčích inzercí.

 

Pozdim 2020: redesign titulní strany a několika drobností

Na přání klienta jsem zaktualizoval vzhled titulní strany. Nová hlavička je vzdušnější, odráží vizuál aktualizovaného manuálu JHK a díky novému pojetí titulků v rámečcích se zjednodušil proces kombinování snímku s texty. Uvnitř magazínu došlo k drobnému faceliftu (paginace, úvodník, strana s přehledem a další).

Sdílejte toto album:
Facebook
Twitter
Email

Další ukázky mé práce