Společnost ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. se stala součástí mého portfolia v roce 2014. Zlomovým momentem pak byla tvorba a zavedení nové obchodní značky, kterou jsem pro klienta vytvořil v rámci grafického týmu spolu s BcA. Lenkou Kotlárovou. Vznik značky BUSEM popisuje tehdejší tisková zpráva z r. 2015:
„Všichni jsme ‘busem’ jezdili. A ‘busem’ stále jezdíme. Je to výraz, který všichni znají, a my chceme, aby v podobě ochranné známky podpořil i naše obchodní a marketingové aktivity, ukázal moderní tvář naší firmy,“ říká Vladimír Homola, generální ředitel společnosti, která ale svůj obchodní název nemění. Stále půjde o ČSAD AUTOBUSY České Budějovice. Pouze logo v podobě tradičního okřídleného kola, spojeného i po privatizaci s bývalými dopravními podniky ČSAD, nahradí sympatické „busem“. To bude součástí všech propagačních materiálů i merkantilií.
První autobusy s novým označením, jehož ústředním motivem je vztyčený palec coby symbol bezproblémového cestování, už jezdí na dálkové lince mezi Českým Krumlovem, Českými Budějovicemi, Pískem a Prahou a na trase Prachatice – Vimperk – Praha. Další dvě stovky autobusů ho získají postupně do konce roku.
Podle obchodního ředitele Karla Coufala je nové logo, které se objeví i na uniformách řidičů, jazykově neutrální a snadněji pochopitelné pro všechny zákazníky, kteří si ve srovnání s názvem firmy slovo „busem“ snadno zapamatují i vysloví. Tak šťastnou cestu!
Pro klienta jsme s Lenkou Kotlárovou připravili i grafický manuál. Ten současně definoval nový vizuální styl, podobu interních i propagačních dokumentů, vývěsek, zavedl pravidla pro označení vozového parku, nádraží a provozoven a vše se uvedlo do pohybu. Obdobným procesem si prošla i cestovní kancelář Saturn, která byla tou dobou divizí společnosti ČSAD AUTOBUSY České Budějovice.
Má spolupráce se společností pokračuje i po rebrandingu – dotvářet moderní tvář dopravce, který mě již od první třídy každý den vozil do školních lavic, mě baví i nadále. Společnost se v současné době specializuje převážně na pravidelnou městskou a meziměstskou linkovou dopravu, což neustále přináší nové výzvy, potřeby a požadavky. Mezi nimi je například tvorba a aktualizace schémat městské hromadné dopravy, dopravních karet, upozornění pro cestující, ceníků, náborových kampaní a další.
Níže si prohlédněte některé z ukázek práce pro ČSAD AUTOBUSY České Budějovice.